بیت کوین

قیمت لحظه ای و آنی بیت کوین

بیت کوین

قیمت لحظه ای و آنی بیت کوین

  • ۰
  • ۰

آیوتا (فناوری)

آیوتا (فناوری)
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پرش به ناوبریپرش به جستجو
IOTA
Latest foundation logo
IOTA logo
پول
Superunit    
 ۱۰۳    KiloIota (Ki)
 ۱۰۶    MegaIota (Mi)
 ۱۰۹    GigaIota (Gi)
 ۱۰۱۲    TeraIota (Ti)
 ۱۰۱۵    PetaIota (Pi)
نماد    IOTA, MIOTA
آمارها
تاریخِ معرفی    ۱۱ ژوئن ۲۰۱۶
منبع    Initial Coin Offering
استفاده‌کننده(ها)    Worldwide
ارزش‌گذاری
Supply growth    Fixed supply of 2,779,530,283,277,761 Iota
آیوتا (به انگلیسی: IOTA) نوعی رمز ارز منبع باز متمرکز بر ارائه ارتباطات امن و پرداخت بین ماشین‌ها در اینترنت اشیا است. آیوتا از معماری داده گراف جهت دار بی دور (DAG) به جای معماری داده زنجیره بلوکی استفاده می‌کند، معاملات آیوتا IOTA بدون توجه به اندازه تراکنش‌ها رایگان هستند، زمان تأیید سریع است، تعداد تراکنشهایی که سیستم می‌تواند به‌طور همزمان اداره کند، نامحدود است و سیستم توانایی مقیاس پذیری دارد. در معماری داده گراف جهت دار بی دور تراکنش‌ها در یک بلوک ذخیره نمی‌شوندبلکه هر تراکنش در حکم یک بلوک است. برای انجام یک تراکنش جدید هر فرد باید دو تراکنشی که قبلاً انجام شده را اعتبار سنجی کند.[۱]

آیوتا در سال ۲۰۱۵ توسط Sonstebo, Ivancheglo , Dominik Schiener و دکتر Serguei Popov به وجود آمد. ارز رمزنگاری‌شده آیوتا تحت نظارت بنیاد آیوتا است که بنیادی غیردولتی بوده و به منظور توسعه و نگهداری تکنولوژی ایجاد شده‌است و همه توسعه دهندگان می‌توانند بدون نیاز به لایسنس در آن فعالیت کنند. با کمک شرکت‌های Deutsche Telekom، مایکروسافت و فوجیتسو، این بنیاد یک بازار اطلاعات ایجاد کرده‌است. بنیاد IOTA همچنین یکی از اعضای اتحادیه معتبر IOT (اینترنت اشیا) است که شامل شرکت‌های Bosch ,Consensys و USbank می‌باشد. تا دسامبر ۲۰۱۷، حجم بازار آن حدود ۱۳ میلیارد دلار بوده‌است که این امر آیوتا را در رتبه چهارمین ارز رمزنگاری شده در مارکت‌کپ قرار داده بود.

کوچکترین واحد حساب در IOTA، یک آیوتا (Iota) است که از روی کوچکترین حرف از زبان یونانی گرفته شده‌است. نام واحدهای بزرگتر با اضافه کردن پیشوندهای متداول به کلمه آیوتا ایجاد می‌شود. از این رو یک میلیون آیوتا به نام مگاآیوتا (MegaIota) یا (Miota (Mi نامیده می‌شود که واحد پایه آیوتا برای اکسچنج‌ها به حساب می‌آید.


محتویات
۱    تاریخچه آیوتا
۱.۱    سال ۲۰۱۵
۱.۲    سال ۲۰۱۶
۱.۳    سال ۲۰۱۷
۲    منابع
تاریخچه آیوتا
سال ۲۰۱۵
در این سال مقدار ثابت ۲٬۷۷۹٬۵۳۰٬۲۸۳٬۲۷۷٬۷۶۱ آیوتا ایجاد شد. از آنجایی که هیچ استخراجی در شبکه آیوتا صورت نمی‌گیرد، آیوتای بیشتری ایجاد نخواهد شد. چند ماه بعد در همین سال، IOTA آزمایش بتا را آغاز کرد.

سال ۲۰۱۶
در حالی که آزمایش بتا همچنان ادامه داشت، تجارت در ۱۱ ماه آینده بین کاربران ادامه پیدا کرد.

سال ۲۰۱۷
در ماه می، آیوتا یک صندوق اکوسیستم ۱۰ میلیون دلاری را برای ترویج همکاری با شرکت‌های بزرگ، پروژه‌های ارتباطی و برنامه‌های ابتکاری کسب و کار ارائه داد. در ماه ژوئن، آیوتا اولین مبادله خود با شرکت Bitfinex Outlier Ventures، که یک شرکت سرمایه‌گذار بود را شروع کرد که ۷ پروژه را به آیوتا واگذار کردند و این اولین همکاری این شرکت با یک شبکه غیرمتمرکز ارز رمزنگاری‌شده به‌شمار می‌آمد.

در آگوست، بنیاد IOTA مشارکت با REFUNITE، بزرگترین بانک اطلاعاتی افراد گمشده جهان را به منظور استفاده از فناوری IOTA برای کمک به پیدا کردن اعضای خانواده آغاز کرد. علاوه بر این، شبکه آیوتا از جهت سرعت بالا و پردازش سریع تراکنش‌ها از بیت‌کوین و اتریوم پیشی گرفت، البته چندین محقق ادعا کردند که در شبکه IOTA آسیب‌پذیری یافتند که بنیاد IOTA با بیان اینکه مشکل مورد نظر برطرف شده‌است، این ادعا را رد کرد. Sopra Steria اعلام کرد با IOTA یک همکاری جدید برای ایجاد یک چارچوب برای بهینه‌سازی امنیت بین دستگاه‌ها در مبحث اینترنت اشیا شروع کرده‌است.

در ماه نوامبر، بنیاد IOTA رسماً خود را به عنوان نهادی غیرمتمرکز زیر نظر قوانین آلمان اعلام کرد. LATTICE80، یکی از بزرگترین مراکز فن‌آوری مالی در سنگاپور، توافقنامه‌ای را برای باز کردن یک آزمایشگاه نوآوری IOTA برای اینترنت اشیا امضا کرد. علاوه بر این، IOTA Cybercrypt ApS را استخدام کرد تا بیشتر روی تکنولوژی هشینگ خود کار کند.

به دلیل موفقیت IOTA، مؤسس شرکت بزرگ بوش، رابرت بوش، اولین سرمایه‌گذاری خود را با خرید مقدار قابل‌توجهی از توکن‌های آیوتا انجام داد. بنیاد IOTA توسط دولت توکیو دعوت شد تا در برنامه گسترش و توسعه بیزینس‌های مبتنی بر بلاکچین شرکت کند. از دیگر کمپانی‌هایی که با این بنیاد مشارکت داشتند می‌توان به سونی، هوندا و تویوتا اشاره کرد. شهر Haarlem هلند، یک سیستم گواه اثبات مفهوم (proof of concept) را به کمک آیوتا راه اندازی کرد تا ساکنان را قادر سازد صحت اسناد رسمی را بدون رجوع به دفاتر دولتی به دست آورند. سیستم پایه کدباز آیوتا برای همه به صورت رایگان در دسترس است و قرار است در سال ۲۰۱۸ وارد بخش تولید شود.

  • ۹۸/۰۶/۰۶
  • mediac1400 mediac1400

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی