بیت کوین

قیمت لحظه ای و آنی بیت کوین

بیت کوین

قیمت لحظه ای و آنی بیت کوین

  • ۰
  • ۰

لایت کوین (Litecoin)

لایت کوین (Litecoin)
ارز رمزنگاری شده لایت کوین در سال ۲۰۱۱ معرفی گردید . بر خلاف بیت کوین که شخصیت مجهول ساتوشی ناکاماتو به عنوان سازنده ان مطرح است، لایتکوین توسط چارلی لی ساخته گردیده است . لایت کوین که با نماد اختصاصی (LTC) نمایش داده می شود بین ده ارز مطرح بازار ارز دیجیتال قرار دارد .

لایت کوین همانند بیت کوین به صورت متن باز open source ساخته شده است . این کوین از طریق رمزنگاری و فرایند اثبات کار که به ان استخراج می گویند حفظ می گردد . ماینرها و استخراج کنندگان می توانند با قرار دادن سیستم های خود در شبکه بلاک چین و قدرت پردازش اطلاعات به امنیت و گسترش شبکه لایت کوین و تراکنش های ان کمک کنند و در مقابل ان پاداش دریافت کنند .

تفاوت این کوین با بیت کوین در تعداد کوین های ان هست . بیت کوین ۲۱ میلیون کوین و لایتکوین ۸۴ میلیون کوین دارد و سرعت تراکنش های ان چهار برابر بیت کوین است . بیت کوین از الگوریتم SHA-256 استفاده می کند اما لایت کوین از الگوریتمی به نام Scrypt بهره می برد . سرعت استخراج بیت کوین هر ۱۰ دقیقه یک سکه می باشد ولی در این کوین هر ۲٫۵ دقیقه یک سکه استخراج می شود . همین امر سبب تفاوت سرعت عمل بین آن ها می شود که ناشی از تفاوت الگوریتم های آن هاست .

با نگاهی به لوگو لایتکوین این فلسفه تداعی می شود که بیت کوین نقش طلا (gold) را دارد و لایتکوین نقش نقره (silver) را در کریپتو کارنسی ایفا می کند.

  • ۹۸/۰۵/۲۹
  • mediac1400 mediac1400

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی